0 0
Read Time:2 Minute, 17 Second

Viktiga ord från en läsare. TACK❤️

Att drabbas av en relation där man successivt bryts ner kan hända vem som helst. Många människor förstår inte den processen som råder i en sådan situation, vilket försvårar för de människor som hamnar i en destruktiv relation att få hjälp. Vänner och släkt kanske anar att något inte stämmer men vågar sällan tala om detta eller skyller på den som väljer att vara kvar i den dåliga relationen. Vi måste sprida kunskap om vad detta handlar om. Hur vi kan hamna i en misshandlares famn Man vaggas sakta in i ett normaliseringstillstånd där förövarens ord och handlingar förmildras av den som är i nära relation till hen. Man manipuleras svårt och går vilse i sig själv till man är helt snurrig av labyrinten hen har skapat. Självkänslan sitter fjättrad i kedjor och ägs av förövaren som bär nyckeln om halsen…Man försvarar elaka handlingar och beskyller sig själv för allt som enligt misshandlaren inte är bra. Fast det i själva verket är denne som skapat de kaotiska situationerna själv. Man slits mellan två världar. Älskad och hatad. Från att få orden att vara bäst på jorden till att vara den sämsta i ett par skor. Man döljer också det som händer för sin omgivning. Det finns mitt i allt detta en stor skam över att man inte har det bra. Skam över att någon behandlar en så illa, vem är man ens som blir behandlad så…? Man känner att något är väldigt fel men skyller mycket av det på sig själv. Man är helt utlämnad i misshandlarens klor. Man gör allt för att få känna sig älskad, värdefull och bäst på jorden. Man blir med tiden också så urholkat psykiskt och fysiskt trött att man inte orkar ens ta tag i att lämna… Jag har själv varit i en psykiskt nedbrytande relation och vet härav hur detta påverkar en. Pias bok är en gripande och oerhört tragisk berättelse tagen ur hennes verklighet. Hon tilldelar läsaren hennes oerhört sorgliga tid med en man som misshandlat henne mycket svårt. Detta är på riktigt! Det är naket, utlämnande och väldigt väldigt modigt. Jag vill uppmana alla att läsa denna boken. Ge er kunskap om hur det kan bli! Ge er möjligheten att se signaler på ett destruktivt beteende. Våga bryta in och fråga om ni ser att en vän inte har det bra. Våga finnas även om ni blir avvisade. Våga säg att du finns. Du sår ett frö. Läs boken! Så viktigTack Pia!!

Boken finns att köpa på

Boken finns att lyssna på

Happy